awsome

I helgen så hade vi en minifest.
Ronnie, rara Nina och mickys bror hannu
kom över.
Innan det så tapetserade vi ( eller mickys syster fick stå för
det. Hon är helt enkelt bättre än vad vi är ) och hängde upp gardiner.
En svinsnygg fondvägg sattes upp, mjuka mönster i gråskalor.
Så sjukt jävla fint vardagsrum * stolt* Nu fattas en stor ryamatta:)

Så fixades det två meters dubbelsäng till sovrummet.
Mamma och pappa hjälpte mig med det för micky gjorde sig upptagen.
bakisen:P
Vi är för tjocka för en 105cm säng.

Sakta men säkert kommer vi iordning.
Jobbigt bara när man inte synkar varandra ibland.
Men när det är färdigt så är det lugna puckisar.
Flytthärjeriet är ju över nu.
Det är lizette-plågeri att leva bland kartonger.
Ska prutta på dom.


ÖÖÖÖÖH.
I helgen ska jag kanske följa med till Orust.
Vill till göksäter och köpa kuddar! haha.

No more to say really!:D

Och för att tillägga något jag gillar att prata om: Vincent.

Vincent trivs galet bra med att bo hiskeligt stort.
Grannarna gillar honom och vaktmästaren är galet
kär i lillprutt.
Dock är hundägarna häromkring dumma i huvudet.

Häromdagen när vi promenerade i området så
möter vi en gubbe med en överviktig, smått vanskött bullterrier.
Sönderavlad med för den delen. Usch, så fula tassar och överfet:/
Han ville att hundarna skulle hälsa, jag tillåter det inte numer eftersom
vincent inte vill ta skit längre.

Vad gör han, trots att jag sa nej och förklarade varför?
Han släpper kopplet och låter hunden springa fram.
Vincent blir hamnar självfallet i försvarsställning men fick stryk själv.
bullterriern stoppade vincent öra i sin fula mun och rev honom på magen
med sin äckliga tass.
Vincent blev arg, jag blev arg. gubben var dum i huvudet och påpekade sedan: jamen
detta ärinte min hund..
Dum i huvudet?
Jag hatar verkligen folk!
Jag undviker att sätta press på vincent eftersom han uppenbarligen inte fixar att hälsa
på andra hundar mer efter attacken.
Och nu bidrog äckelgubben med äckelhunden till detta. Så jävla oansvarigt.
Vincent attackerar inte, han kan lunka förbi. Men han vet helt enkelt inte längre hur
han ska bete sig när en hund kommer för nära. Han blir spänd, ängslig och orolig och då
slutar det med att han eller edn andra hunden gör utfall.

Synd som fan, för om vincent får in ett hugg måste jag avliva honom.
Nu låter det som att vincent är ett problembarn nu. Det är han inte, men jag vill inte
riskera hans eller någon annans säkerhet även om man möter ännu en hundägare
med hjärnan i arslet.
Vincent känner sig trygg med lukas. Det hundumgänget räcker gott för honom.
Rasen i sig går ändå bättre ihop med människor än andra hundar så spela roland.
vincent är en perfekt hund, trots det. Fan tycker det är skitsynd att hela hans sociala förmåga
rasade av bettet, i samband med könsmognaden bidde det ju en dålig cocktail.

Fast vi ska låta vincent bli kastrerad - så fort vi hinner och finner en bra klinik.

Prutt.
Tycker inte om att hundägande är en slags rättighet.
Alla är inte lämpade. Och även när man säger ifrån, så fattar de inte.
RAWÖREE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0