Heöj!

Har riktigt fallit för prettypoisions kennel.
Men jag känner ett svagt krav att jag bör
syssla med utställningar och dylikt om
jag ska köpa en valp därifrån.
Fast det kan jag inte veta säkert, har inte pratat med dem:)

Men intresset för att de föder fram grå valpar
med blåa ögon fick upp mitt intresse.
Tycker de blir så himla fina med den färgen.
Jag söker mer en hund jag arbetar själv med.
Sällskapshund fast inte på det vis många menar med det.
Hur som helst, lång tid kvar men jag håller ändå
ögonen uppe:)

Vincent har vuxit mycket.
Så nu måste jag lägga om hans diet eftersom han
blivit smal. Valpfettet sa "hejdåå".
Så 5kg till sen är han perfecto.
Har även köpt rullkoppel till långpromenaderna
så han bygger mer muskler, med vanligt koppel gör
de ju inte riktigt det.




- Nya bilder. Den sista tog vi idag:)

Jag har även haft ögonen uppe för de lite mer billigare
foder vissa föredrar. Magnussons meat n biscuit ( 800g för 33kronor )
tycker jag är bäst. Inga konstiga tillsatser alls där. Svenskt tillverkat.
Jag gav mig på att prova det för att blanda med vincents färskfoder.
Jag har mätt ut noggrannt så att mängden av protein inte ska gå överstyr.
Men magnussons innehåller bättre fetter och oljor än priiman plus att torrfoder
hjälper till att hålla tänderna rena. Utöver bentuggandet.
Så det blir nog bra, ibland får man lov att kombinera. Vincent föredrar inte
när jag blandar i ris och potatis i färskfodret.
Det bästa sättet att veta att man utfodrar rätt är att hunden har god aptit.
Så jag ser priiman ( färskfoder ) som ett tillskott.

Kör 2-3 dl magnussons
1-1½dl färskfoder som jag blöter upp en aning tills vincent
lär sig att tugga ordentligt:P Slukarn.
Men ja, så ser det ut per utfodring ungefär.

Det är svårt med vincent att få till det eftersom han är allergiker
och aningen kräsen.
Men det här funkar jättebra så jag håller mig till det.

Så Magnussons är bra *tummen upp*
Ska sluta vara alltför skeptisk mot hundmatshyllan i mataffärer.
Men eftersom jag läst på vad just min ras behöver så blir det lättare
att hitta och förstå innehållsförteckningarna.


Ptja, mer hade jag nog inte att skriva om!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0