Låt mig gnälla

Jag har sjukt ont i ryggen
axlarna
nacken
Allt spänner och gör ont.
Det ger mig fasansfull huvudvärk som inte
gått över sedan igår.
Förjävligt, jag förstår inte.
Inget hjälper!
Undrar ibland om jag har en tumör som trycker.
Men jag vet ju var alla spänningar beror på.

Kan man få bli opererad snart?
Såg ett program igår om stora bröst och ville bara spy.
Det är så fult.
Det var så fult.
Fyfan, och bara en massa sjuka äckeljävlar som hängde efter
dom också. Kunde nästan känna igen mig i det hela.
Men snart, är det över. Jag kommer vara en bättre lizette utan:)


Idag har jag trots allt jobbat.
Det var väl roligt men dagen gick jättesegt fram.
Imorgon är det åtminstone fredag, då ska jag göra
nachos till mig och bejb, det har jga inte gjort på länge:)

Och i helgen kommer mamma och pappa hem!
Inte träffat dem på en månad, nästan mer!
De har varit och semestrat på Orust som vanligt.
Roligt!  MWAÖH!
Då ska vi få:

- en sprajlans ny stor platt-tv!
- minidiskmaskin  ( jag har lärt mig att diska MEN.. livet får gärna vara enklare )
- småprytlar
- NY SÄNG!

Awsome päron har jag!
så jävla fint, så ska de komma och titta
hur vi bor. Det är första gången pappa ser
vår lägenhet. Han kommer nog bli jätteglad att
hans lilla lizette bor så fint och stort fastän hon
är en sån liten skrutt fortfarande.
Jag har saknat papput:(
Mammut med men papput!!!!!
Japp, liten skrutt är jag. Men jag har kämpat för detta
i inte så många månader. eller VI har. Så det är lätt förtjänt.
Vuxenlivet är faktiskt sjukt awsome.
Särskilt när man har så många förmåner;)

Livet känns enkelt.
Jag förtjänar det, allt går så bra.
Det skulle inte ens göra något om det går lite dåligt.
Fast det gör det ju iofs, har osm sagt ont.
Men jag viker mig fortfarande inte för det.
Duktigt tycker jag..
Lätt värt att komma till jobbet när alla rara
kunder ger en komplimanger varje dag för man är snäll, duktig osv.
En del patienter har sagt att de kommer och handlar hos mig
för jag har en slags dragningskraft eller något, så dom vill handla
och prata lite.
Jag är som en såndär gammal tant i filmer, som är världsvan men
jobbat hela livet på ett fik och lyssnar på andras historier, or something.

Jag är nog ganska bra ändå.
Ochn jag måste ta tag i detta med körkort.
Micky vill mer än gärna sponsra det, men ja.. bah.
Lika bra att satsa om någon annan tänker betala:P
Nu låter det illa, men det är en investering för oss båda.
Precis som allt annat. Vi delar ju ekonomi så.
Äsch, vi gör som VI gör:) Erbjuder han sig så gör han ju det.
Rar är han allt, omtänksam, men jag vågar inte köra bil!
RÄDD!


Pluggandet är jag inte heller redo att ta tag i.
Liksom, nu när man kämpat sig upp till detta
så tänker jag fanimej inte backa bakåt och leva studentliv.
Jag vägrar! Tänker fan inte ta studielån och sån skit.
Vägrar! Jag _vill_ jobba. Det är det jag mår bra av.
Har alltid mått _skit_ av att gå i skolan. Det är så befriande
för mig att kunna göra annat som känns bättre.
Och jag tänker inte intala mig att studier är det jag vill
för det är inte viktigt. Det är bra om man bor hemma för
då är man ändå beroende av någon annan. Men inte när man bor
själv och har ett hem att försörja. Visst, lättare med studentboende och så
eller kollektiv. Dock vill jag inte leva så. Aldrig.

Så som man fått till det nu, vill jag bara fortsätta bygga på och
då måste jag jobba. Plus att det är det jag vill. Det är ju minst lika
viktigt att ha mycket arbetslivserfarenhet i olika arbeten som att
studera. Så jag tänker nog vänta något år till. Ska hålla mig
till mitt awsome jobb nu tills, försöka få ett till jobb eller fast anställning
så blir det prima<3
Jag är ingen skolmänniska... har aldrig varit. Det är synd men har det inte funkat
sen jag gick på dagis så lär det knappast göra det nu förrän jag väljer det själv
och vet till hundra vad jag vill studera. För det är så svårt att välja. Endagspraktiker
och olika erfarenheter i jobb kan dock hjälpa img med det.

Vill jobba för att leva, inte leva för att jobba.

Nåja, gaggigt det blev, mne är trött:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0