AÖööh

Den här dagen har varit rakt igenom jobbig.
Och jag jobbar imorgon igen.
Ledig på tisdag men då:

- Dona lägenheten
- Vaccinera vincent
- köpa smink

Jag känner hur lite jag orkar leva faktiskt. Är typ bara BC ( jobbar till stängning )
framtill nästa vecka. Då är jag mest P. Lite softare ändå.

Men man måste jobba.
Jag har fan inte lust att studera heller.

Jag ska gå på praktikdagar istället.
Så jag vet vad jag vill bli.
Sedan jag blev vuxen så tycker jag att
folk i min ålder, som valt attgå i skolan ( komvux osv )
inte sköter det när de ändå själva valt att gå där.
Sympati? NEJ!
Man ska gå i skolan när man är redo för det.
Annars förstör man för skolan och sig själv.
Sluta krångla, dumma krångelpottor!

Anyway.
Ska gå praktik någon gång framöver på prematuravdelningen
och hos ordningsvakterna på sjukan.
Verkar roligt liksom. Har blivit vän med vakten som kommer
och fikar hos oss dagligen så det kändes liksom okej att fråga
om man kunde få kika hur deras jobb fungerar.

Men det kräver en två veckors utbildning på 14000 kronor, fritt brottsregister ( det har jag )
och att den utbilningen förmodligen är i stockholm.
Så är det lättare om man är rekomenderad förstås.
Så att vara ordningsvakt betyder inte att man är misslyckad polis.
Det är en inriktning bara, precis som bland sjuksköterskorna och läkarna.
Och man får gå sååå spännande kurser:)




Ska nog äta snart.
Orkar inte skriva mer, är så trött.
Stay sharp people!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0