Oj!

Räknade upp att det är prick 28 dagar kvar från idag som
jag och micky flyttar till vårat hem. Det känns så himla bra!
Att man får dela hem, att man alltid stupar i säng tillsammans
och allt det där. Få mer utrymme och space så vi lättare kan hålla
vår ordning tillsammans. Det känns tillochmed awsome att micky kommer
dränka vardagsrummet i teknikprylar medan jag gärna är mindre macho.
Men han är karl så det är okej, jag lär ju få nytta av allt detdär också
när jag läärt mig att förstå mig på det.

Trots att vi flyttar väldigt snart så vill lillbebi hitta på mycket innan sommaren är slut.
Gröna lund, trippa ner till Orust igen ( vi hade det så förbannat härligt ) och åka på kryssning.
Fast jag är för ung för att åka kryssning? Är jag? Är jag inte? Det blir ju ingen supakryssning.
Vet inte vad han har tänkt sig faktiskt, när det gäller den biten.

F.ö så mötte jag hundplågaren idag.
Jag satte ju upp en lapp i hans trapphus om vad jag har sett.
Jag ringde polis, djurskydd u name it.
Vi avvaktade, för de försvann/reste bort.

Så mötte jag dem idag. De såg låga och skamsliga ut.
Det ska ni göra!
Vi korsade varandras väg och de slog inte hunden. Istället¨
¨fattade de varandras händer som om de var rädda för mig.
Hunden såg ut att må bättre. Svansen stod högt och viftande istället
för låg som den alltid gjorde innan.

Då kände jag att FAN vad bra jag är! Fick denna idiot att ändra
sig med allt han trodde var rätt när det gäller hunduppfostran.
Så med tanke på hundens nuvarande välmående krävs det nog
ingen som rycker in. Han fattade vinken.


Vincent verkar även ha träningsvärk idag. Han simmade ju
galet mycket igår. Riktigt flög i vattnet! Simsimsim^^,
Så försökte han nypa efter våra fötter när vi skvätte lite med dem. haha..
Så dök han efter micky när micky gick under vatten.
Jäkla skoj! Så idag är han from som ett lamm. Inget spring eller nåt.
Vaktmästaren här typ älskar vincent med, det är ju bra att trots sin rashärstamning
kan bli så jävla omtyckt. Folk stannar oss på gatan och vill klappa! Jag tror nog
att Vincent kommer lämna ett minnesmärke någonstans för en bra anledning.
För han är en stjärna. Tänk om jag inte hade köpt honom? För just blandrasdelen
tvekade vi inför precis innan överlämningen.

Men jag vägrade ändå. Och se? Världens bästa hund - enligt mig då.
Så from och harmonisk trots sin ålder. Han beter sig inte valpigt iöverhuvudtaget.
Eller trotsar för den delen! Alla tyckr han är så lugn och fin. De känns bra, som hundägare
blir man ju poppis som person om ens hund är väluppfostrad och lycklig. Det speglar sig
i hunden väldigt mycket om vad för slags person man är.
Så jag är så himla stolt, det säger jag ofta till vincent. Jag vet att han förstår:)


Nä! Nu ska jag kriga mot bananisarna!
RAWWr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0