Pwnd

Ägde skiten ur en snorkig tant igår.
Med en gapig okontrollbar unge.

Efter veterinären så gick jag och vincent
på stan, bara sådär.
Så kommer hon med barnvagn och en helt galen
5åring som börjar skrika och peka på min hund.

- GÅ INTE NÄRA DEN DÄR HUNDEN, DEN KOMMER BITA DIG!
Vincent tittade inte ens på honom?

Jag: Jag har bättre pli på min hund. Koppla din unge istället.

Sjukt sur blev hon hehe!
Men så ska dom ta.
Det är helt ärligt skitjobbigt att varje dag
få kommentarer om hur farlig min hund är eller inte.
Vilken ras han är och hur han borde vara men inte är, och så vidare.

Jag har köpt böcker för jag vill utbilda mig mer om rasen.
Köpte böcker som kommer från usa, varav en är skriven av en veterinär.
Har fått lära mig nu att det finns ingen ras som heter Pit bull.
Att de i usa inte vill kalla sina hundar för pit bulls. De registrerades som amstaffs istället
för att få ett värdigt namn över sig. Makes sense.

- Så pitbull är snarare ett samlingsnamn över en grupp hundraser som användes
till kamp. När de förbjöd kamp med hund ( för över hundra år sedan?! GET OVER IT! )
fick de raserna namn för utställning, bruks och tävling. Idag anses de vara obrukliga
för bruk och så vidare. Vakt, jakt etc - när de rent fysiskt och psykiskst är perfekta för det.

Lärt mig skitmycket, särskilt i boken som veterinären skrivit!
Litar nog hellre på böcker.. än vad löst folk säger som tror sig veta.
Man blir bara mer stolt över sin vincent när man läser hur otroligt awsome min hund är.
På riktigt. Förr ansågs de vara den perfekta rasen.



Anywho, igår köpte micky godis till MEÖhj!

Jag är stressad inför flytten, hur ska jag hinna?

Dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0