Tadaaa!

När jag var ute med vincent så såg jag en polisbil
slinka in på parkeringen och tåga in i den port där
monstret har sin grotta. Hundplågarn menad jag förstås.
Men jag tror inte det handlade om det, jag kan ju alltid
hoppas. Ska ringa dit imorgon och berätta vilken port
de bor i och att jag fortfarande inte sett till dem.

De har rest bort, tror jag. Drivits bort av min lapp
som pekade ut dem så förjävligt. Liksom, varje förbipasserande
förstod att man menade dem. Förhoppningsvis så blev de glada att
någon sa till. För gör ingen annan det så gör jag det. Och jag tänker
bannemig inte ge mig förrän hunden får en ny familj.

Anyway.
Idag har jag städat, och nu ser jag framemot en tvättid jag som jag
bokat upp i fem timmar.
Har även städat balkongen. Men inte diskat, sparar det till micky.
Det lär han ju gilla!
Så har jag gjort en ny smoothie också!

Vattenmelon
Honungsmelon
En annan sorts melon
Banan
Lite lite mjölk
några hallon för färgens skull.

Gott och jävligt fräscht!
Så har jag alltid krossad is till. Peppar peppar, smalhet kom och ta mig!:(




Hur som helst!
Har länge funderat på att starta ett företag här i eskilstuna.
Jag och några tjejer från ett skolprogram jag gick med i på
komvux delade samma dröm.
Ett hundhem, precis som katthemmet vi har fast för hundar.
Why not? Vi gick t.o.m till polisen och rådfrågade. De flesta hundar
skeppas till kungsör och sthlm, för de som inte kan ha hund.
Men jag tror eskilstunas djurliv skulle må bra av att ha någon att vända
sig till. Närliggande och enkelt. Och man kan bedriva hundvakt för de
som vill resa bort. Sådär tryggt och säkert. Och att hundarna får garanterat
god mat och lek varje dag. Och på så vis gynnar det arbetslösa ungdomar som
kan komma och praktisera i hundhemmet. Eller för unga kriminella som valt
att ändra inställning till samhället eller något. Det är iallafall min tanke och idé
till det hela. Kanske en dag den drömmen blir sann.

Nu ska jag snutta mera smoothie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0