Förbannade äckel!

Att ha hund emellanåt är som att ha barn.
Eller oftast är det ju så, jag ser det på det viset
iallafall.

Igår morse började han bli magsjuk, så jag tog ut honom några gånger
innan jobbet och sen verkade han fine. Som en såndär liten bajsgrej
för han fick smaka falukorv kvällen innan, dumt jag vet.
Sen efter lunchpromenaden verkade det lugnt också.

Sen när micky kom hem från jobbet, innan mig för jag jobbade
ju till halv sju, så hade vincent lyckats bajsa ner:
- 3par skor
- min väska ( som ändå var trasig )
- hallmatta
- annat som råkade ligga på golvet.

Det var katastrof. Så var det bajstassavtryck på dörren
med för han hade försökt ta sig ut, han ville inte bajsa inne
och toalettdörren var givetvis stängd, han brukar alltid gå in
dit när han är magsjuk om han inte hinner ut. Men jag förväntade mig
inte en bajsmassaker.

Hur som, bara att storstäda, bada hund och storstäda lite mer.
Sen verkade det bra. Han fick även hundmagmedicin mot diarré.
Hjälpte inte ett dyft må jag säga.
Runt tolv på natten började han spy och bajsa ner sig igen.
Så ut, in, ut, in hela natten varje timma. Verkligen sjukt jobbigt men det måste
ju göras. Micky fick sig knappt en blund heller för jag var bara upp och iväg hela tiden.
Stackaren..
Så jag tänkte att NU måste det ändå ha lugnat ner sig.
Men nej, nu har han spytt nästan oavbrutet sen klockan fyra.
Sista gången vi gick ut så var han glad i hågen dock. Och han har
ingen feber och är inte skakig, mer än magknip, så han har nog
inte drabbats av något allvarligt. Han blir sån av human-food.. även pyttelite tydligen.

Så, mina ögon bultar, huvudet värker.. Jag måste tvätta och gå till jobbet.
Men jag smsade min kollega och sa att jag inte kan lämna honom, och jag tar
honom till veterinären just to be sure. Ska dit klockan elva. Vill se så han inte råkat ut
för magvirus eller något annat orsakat av insektsbett. Man vet ju aldrig.

Så jag ska ringa min chef nu, min kollega tyckte att det var lugnt så då borde
det vara det. Kommer ju garanterat imorgon:) Men ändå,  trist att inte få jobba.
Jag tycker faktiskt det är galet roligt!

Men min dag får bestå av att vaka på vincent, som just nu sover vilket
är bra. Så tvätta.. städa lite mer.. Måste vara kliniskt rent nu när han är sjuklig.

Och jag lär väl förmodligen avlida av sömnbrist.

Jag beundrar bannemig mammor som får leva med sånt här i ungefär 10 år
framåt i småbarnslivet! Och det förekommer nog oftare än att ens hund blir sjuk
att barnen får magsjuka och annat päcka.
Men så fort mina hundar blir såhär sjuka så får jag lust att cut the tubes
så att säga. Inte för jag har äckelkänslor över spya och bajs, man är ju
ganska van efter ett par år:P Det är just jobbet som är det jobbiga hahah.


Nu ska jag ringa boss.
Världens bästa boss har jag, så förstående och snäll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0