Havregrynsgröt

Nu äter jag frukost. Igår blev det en jävligt lång dag.
Fick hoppa in för en annan vikarie hux flux och sluta halv sju
istället. Hoppas inte vikarien mådde för dåligt:( Många som blir sjuka nu.
Så jag jazzade omkring and did my thing.

Så blev det tacos när njag kom hem, älsket var söt och hämtade mig
från jobbet med. Fett skönt! Worth stuff!
Så åt jag til i dropped poop.
Sen slänga sig in bed och glo på batman begins.
Jag blev bara gnällig för jag ville sova. Och nu är jag aaastrött.
Inte så trött, men jävligt trött. Och jag hoppas jag slipper jobba till
halv sju för jag har tvättid idag och är i stort behov av att storstäda!
Man varken hinner eller orkar.

Men helgen är ledig, på lördag är jag hundvakt åt lille luki.

Bajse, ända sen vincent blev biten så har han inte varit sig själv.
Det  känner jag i magen. Man bara känner det, och ser det.
Jag har ju spenderat 24/7 med min hund sen jag fick honom, och ja inte
nu när jag jobbar men jag kan honom utan och innan.
Och nu känns han lite mer..ja.. Inte sig själv. Kan inte sätta fingret på det.

Så satte sig detta i huvudet på honom så kan jag nog inte göra så mycket.
För nu är han rädd för allt möjligt han inte var rädd för innan.
Cyklar, påsar, skälliga hundar, hoppiga hundar osv.
Lukas skulle han alrig kröka ett hår på men jag lämnar dem aldrig ensamma oavsett.


Men fan, asjobbigt. Jävla fittiga bitska bajshundar som finns.
VARFÖR avlivar man inte? Hur kommer det sig att folk får för sig
att det är okej och går att läka en hund som uppenbarligen är dum i huvudet?
Det går inte. Och det engagemanget kräver en arbetslös woodstock. Det tar
sjukt lång tid oc kräver sjukt mycket träning alt. mediciner. Och ja, jag tycker det är
onödigt att lägga sån tid på en hund som är sjuk i huvudet. Jag skulle inte göra så med mina
egna om de var vandrande faror för andra. Oavsett vad andra tycker, så tycker jag så.


Men jag får ge det tid. Han visar inga tecken på aggro men rädsla kan ju tyvärr
eskalera till det. Bara att fortsätta som vanligt tills det ger med sig, om det nu gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0