Puhh

Fick jobba till halv sju igen.
Men slutade inte förrän sju.

Se där!

Så jag missade tvättiden, men tog tag i städningen.
Vincent har diarré utan dess like. Han hade lyckats
bajsa ner halva lägenheten efter lunchpromenaden.
Hur lyckades han?
Så in på apoteket:
- Diarrémedicin för hundar
- Fästingmedel, frontline comps nya som även motverkar
utvecklingen av ägg och larver i pälsen. Utifall någon lusjävel
skulle få för sig att sätta sig. Täcker även fästingar, förstås, lopper,löss
och andra hutätande parasiter. Om det hjälper skabb minns jag inte men det borde
det ju göra.

Damen inne i min hundaffär påstår att frontline är dåligt.
Att hundar dör av det, tappar håret osv.
Men så läste jag snällt igenom innehållsförteckning och hur
man använder det, och inte.
Då gick det upp för mig att de flesta hundägare måste vara dumma
i huvudet.
Men det återastår att se. Lukas har alltid fått använda frontline utan
problem.
Liksom LÄS innehållsförteckning, var noggrann med placering, dosering
och vikten på din hund. Samt att det måste vara en hund för det  medlet
och inte typ katt ( fast det finns för katter med ).
Det finns jättebra fästinghalsband med, men de garanterar ju inte
för löss och annan ohyra. Bättre att ta all in one!
Så slipper man riskera borrelia och sån skit sen.
Ja!

Hon tycker att man ska köra hippiestilen.
Vilket är kosttillskott, så blodet innehåller mer bvitamin vilket
fästingar inte gillar.
Samt någon spray man måste applicera varje dag.
Då frågade jag: Jaha, så då blir det inga fästingar alls?
Jo, fästingarna sätter sig. Men inte lika många!
Ööh, jaha? Hjälper de mot borrelia? Osv osv.
Det är ju DET man inte vill att hunden ska få.
Inte för man tycker det är jobbigt att noppa fästingar och dylikt.
Bah, stupid.

I all sin ära är den affärn skitbra med sin personal. Vad det gäller foder
och allt sådant. Men att go all natural så medicinerna som krävs inte duger
är bara dåligt. Dåligt.

Puh, inväntar karln, han fick vistas på annan ort ett tag.
Städar hellre själv. Men han får diska, as always;)
Han ska kanske jobba helg denna helg. Pluttii, fan han jobbar
så mycket:( men ja, vi behöver pengarna eftersom vi ska flytta ihop.
Spara till nya köksgrejor, diskmaskin och sådant som fattas.
Sen så man har lite över till spar.

Haha, mina arbetskamrater tyckte det lät lite lustigt att vi ska
dela ekonomi. Men fy skam den som ger sig!:)
Så har jag tänkt läsa matte B på distans till hösten eller våren.
Sedan mosa in mig på socionomprogrammet.
Aye!
Och fortsätta jobba förstås. Tänker fan inte ta lån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0