Ge upp dessa program

Seriöst, kan inte komma över hur dumma i huvudet
dessa ungdomar som representerar det unga, gravida samhället
idag.
Man vill allra helst smälla till dem och säga åt dem att sluta tycka synd om sig själva.
De gnäller, bråkar, gråter.
"pojkvännen är dum, jag vill ut och festa, ta mitt barn så jag kan gå ut".

Som om det inte finns ett liv TILLSAMMANS med sitt barn?
Skaffa ett husdjur istället? Herregud.
Att skaffa barn förändrar livet, för resten av livet. Är man inte redo
för den förändringen så ska man inte ha barn and that´s it.

Man borde seriöst införa ett masstvång på preventivmedel så dessa unga, dumma
tjejer inte gör sig själva på smällen med fel snubbe. Eller ens på smällen alls om de
inte kan försörja sig själva. Lär inte föräldrar eller skolan tillräckligt? Vad är det frågan om?
All min erfarenhet kring vad jag ser får mig att inte vilja skaffa barn alls. Dont get me wrong, jag älskar kids!
Söta små pruttar allihopa:)
Men jag är på tok för ung, oerfaren osv för att ta sådant ansvar. Jag övar med att ha hund istället.
Kan man sköta ett husdjur, man valt att skaffa, kan man nog fixa en unge.
Men förvandlingen efter tänker iallafall inte jag ta ut i förtid:) Fastän jag samtidigt vill vara ung.

Nä.
Gift, sen barn. Så vill jag ha det för mig själv:)

Jag blir dock bara rosenrasande på allt detta klagande.
Sen sitter föräldrarna bara framför sina balla mobiler, tvspel, datorer
och gnäller när ett barn vill ha uppmärksamhet. Sätt dig ner och spendera tid?
Seriöst, ingen via internet eller tvspelet saknar dig iallafall? Lyft telefonen?
Ordna middagar, fikor?
Det märks verkligen hur detta tekniska samhälle förgör avkomman!
Detta alkoholiserade, festprisse-beroende folket glömmer vad som är viktigt i livet.
Det är iinte ens roligt att vara ute sent och supa sig dyngfull.


Den dagen jag får barn, ska jag göra det bästa möjliga som finns att göra.
Just för att det måste vara förbannat roligt att lära upp en liten individ.
Allt kräver jobb, det mesta är jobbigt. Men att skylla på allt som är jobbigt på sitt
barn förstår jag bara inte. Live it and breath it och önska inte efter något annat
så kanske ni blir mer nöjda över er situation?


Bah, varför har man ens den här typen av program? De framställer sig själva som dåliga
i dager. Det är verkligen masshysteri om att lära ungdomar att inte skaffa barn, samtidigt har
det motsatt effekt. Men det enda som läggs fram är HUR JOBBIGT DET ÄR att vara förälder.
Mina päron klagade aldrig, jag minns inte en enda gång då jag varit jobbig. Mina föräldrar
har alltid givit näring åt mina intressen ända sen jag var en mini. Och då har man inte många intressen.

Fast på den tiden var inte internet och sådant skräp lika viktigt som idag.
Man sitter hellre vid facebook, spelar tvspel eller något annat helt meningslöst medan bebis ligger på golvet och tuggar på sina leksaker, och tjuter efter uppmärksamhet.

Tack till de föräldrar som åtminstone förstår sin huvuduppgift och spar egentiden till när de faktiskt har någon!

Kan inte dessa invarderande unga föräldrar program bara förgöras? Vill fan inte se deras förjävliga attityd:/

Samtidigt kan man itne sluta titta för man blir heeeelt amazed över hur de.. agerar, tänker, pratar..

Men som sagt, tacka gudarna för att ni RIKTIGA föräldrar finns därute!<3 Som donar sig fram genom vått och torrt. Som faktiskt är till hundra procent lyckliga och älskar den roll de fått här i livet. Nog för att man inte måste älska sitt barn mindre bara för man inte orkar med det, men ja. You get the point. Ville bara poängtera det:P

Kommentarer
Postat av: angie

tummen upp liz!(Y)

2010-09-09 @ 15:58:20
URL: http://rockinjelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0