Härjet tätnar

Man  trycker ner, tillrättavisar, missförstår.
Vad jobbigt det här med valet är?

Micky och jag hade en lååång diskussion vad
liksom, man anser vara just rätt och fel, vad landet
kan behöva och så vidare. Vi står ju på samma sida - som tur är.
Alla partier har något bra att komma med, det tycker jag.
Men man är varken beredd eller villig på att t.ex ta in mona stjärtlin.
Jag tror inte att många svenskar, vettiga svenskar, kan tycka att hon
är att lita på liksom. Vissa vill inte ens höra på hennes debatter.
Det lovas alldeles för mycket, så det är för bra för att vara sant.
Vilka åker på stryk utav de? Jo. de som inte förtjänar det.

Enligt dessa partier är det så syyyyynd om alla.
Nä gud det här med ordning och reda, pengar på fredag och så vidare
är ju rena rama misshandeln. Med ordning kommer självkänsla och trygghet.
Inte att man ska kastas runt och endast bli "hjälpt" som om det är något
fel på en. Ta er i kragen för fan, ingenting är enkelt.

Äsch, man får ju inte ens ventilera sina åsikter. Men just nu står mitt
val mellan Folkpartiet och Sverigedemokraterna. Nej, jag fokuserar inte
på invandrarpolitik även om sverige skulle må bra av en broms för vi
inte har råd att försörja dessa olyckligt lottade. Flera länder säger ifrån, varför kan inte vi?
Men just de förändringar de vill göra för gamla och ungdomar, tycker jag är viktigt.
Det de vill åstakomma känns liksom rimligt för sverige. En del proppsar på att
allt är lögn eller båg.
Era ledare då? Precis.

Men bara man vet var man står så känner man sig trygg. Jag lär inte berätta vad
jag håller på eftersom är man allt annat än sosse och vänsterpartist så kan man lika
gärna bli kickad från sverige. Bara för att man vill sätta gränser för en del. Det får man inte.
Jag är ingen kommunist och kommer aldrig, någonsin, rätta min pipa efter sådant styre.
Aldrig. För det är så orimligt. Alla har inte rätt till samma levnadsstandard om man tar livet
med olika synsätt. Det tycker jag helt enkelt inte. Alla har dock rätt att må bra, men ingenting
bör vara rättvist så att det inte lönar sig att varken studera eller jobba.

Först och främst vill jag dock att arbetsmarknaden ska bli bättre och att våra gamla
får det omhändertagandet de förtjänar. De byggde sverige, de skapade det vi har idag och
ingenting annat. De förtjänar inte att få för lite mat, dålig uppsyn pgaa för lite personal och pengar.
Man ska ALDRIG dra in resurser för pensionärerna. Det är fan fruktansvärt. Och de svårt sjuka
ska man inte dra in på heller. Man ska satsa där pengarna behövs, inte där de inte gör någon nytta.
Skeppa vidare..

Dididiii, äsch. Alla gör ju som de vill:)
Jag tycker hela attityden kring valen är så smaklösa och barnsliga.
Det blir som krig, ord mot ord. Usch, var slipper man det?
Alla åsikter är bra alla förändringar är fina tankar.
Sen hur verkligeheten reagerar till det får man ju se. Jag hoppas iallafall
på en förändring till mycket, rakt av sådär. Pang!

Pannng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0