Plong!

Förstår inte folk som tycker att det inte ska finnas klyftor och olikheter. Vad lönar det sig med arbete och utbildning om man ska vara likvärdig någon som är kriminell på olika plan? Eller någon som är sjuk - som har sina speciella behov att tillgodose. Det är ju orimligt att alla ska vara lika. Funkar inte på dagis, funkar inte någonannanstans heller. Du som inte gör något med ditt liv ska inte ha samma förmåner som någon som arbetar för sin egen välfärd och tillgodoser allt för att förgylla sin livskvalité.

Tanken är fin, att alla ska vara lika.
Det tycker jag med.
Men jag vägrar det.
Nämn ett land där det fungerar? Är alla lyckliga där?
Är fattigdomen bekämpad? Är det rättvist?
Är de lyckligare?

Isåfall, om det är så det kan vara. Så kan man nästna lika
gärna lägga ner hackan och tänka:
Vadådå, alla är ju lika!

Ska man  höja skatten för att sjukhusen, skolorna och de äldre
får det bättre. ELLER för att försörja dom som inte tänker bidra själva?
Det låter kanske själviskt, men då får det vara så. Jag har inte mycket
till övers när det gäller människor iallafall om jag ska vara ärlig.
Bara en massa jävla gnäll, slingrande och lögner hela tiden.
Man skyller alltid på andra utom sig själv. Och så kommer det fortsätta
att vara om man bara förlitar sig på just andra, än sig själv.

Sin egen välfärd är under eget ansvar.
Skolan är under eget ansvar.
Sin sjukdom är sitt eget ansvar, att man då söker rätt hjälp
så att den rätta hjälpen fås.
Oavsett var man ligger i samhällets stege så är det upp till var och en
att skapa  och anpassa livet efter egen förmåga.
Det är inte mitt ansvar att Lasse, som går på bidrag och super varje helg,
ska kunna få hyra, mat och kläder.
Jag tar hellre ansvar för pensionärerna till exempel.
Ska de ha det bättre än missbrukare och kriminella? ¨
HELL NO!
Och  nu skrev jag fel, jag menade ska missbrukare och kriminella
ha det bättre än de äldre?
HELL  no!!1...

HELL TO THE NO!

Jag tycker att vi ska byta plats på slöddret och pensionärerna.
Så de äldre får nyttig mat och en rikare ålderdom.
Så kan man glömma bort missbrukarna och binda fast dem, lite överallt
och låta dem ligga där i sin egen skit. Då skulle de säkert sluta. Istället
för att man vänjer och vänjer av dem vid nya mediciner som ska dämpa suget.
Men det låter inte särskilt rättvist eller hur?
Självklart inte, minst lika illa!


Är verkligen skittrött på detta smutskastande gällande partierna.
Det är inte partiernas fel, människor är inga robotar.
Det är DITT fel om du inte tar dig framåt, eller så kan det vara dina föräldrars
FEL om de inte lär dig att leva livet.
Frihet under ansvar, seriöst det lärde min pappa mig när jag var 7 år gammal.
Och mamma har alltid sett till att jag förstår att det sämsta möjliga inte är
ett alternativ. Bara det bästa eller bättre.

Och bara för att jag kan  detta så vägrar jag bli backtabbad
eller motvilligt hamna på samma nivå som vägrar detta.
Då är jag hellre stark att hjälpa de som verkligen behöver det istället.
De som behöver stöd med utbildning, pensioner, rätt vård.
Men det bör varra under strikta regler så att fuskare inte kommer undan!



Jag har iallafall att tacka till mina föräldrar och alliansen att jag har det
så jävla bra jag har det just nu. Och jag har egentligen haft det bra hela tiden
både före och innan jag flyttade hemifrån och klarade mig själv.
För jag har sett till att söka den hjälp jag skulle tänkas behöva, se över alternativen.

Vi har det så jävla bra. Har råd att äta gott, leva gott, bo fint och rymligt.
Vi kan göra precis vad vi vill, när vi vill, hur vi vill.
Och var kommer det ifrån? Egen förmåga, prioriteringar, kämparglöd.
( Fast man får faktiskt inte må bra, eller ha det bra. Inte bättre än någon annan
iallafall. För då är det skryt, och skryter man är man falsk. Och är man falsk så är man
en dålig människa )
Heh, hellre dålig isåfall:S

Ser man inte att människor inte har det, eller behandlar dem som att det är
precis allt de saknar. Hur fan blir det då?

"Det finns en anledning till att de heter NYA Moderaterna. Deras politik ser nämligen inte likadan ut idag. Denna lista med lagförslag är ju fruktansvärt gammal, från 20- talet? Moderaterna står ju knappast bakom samma lagförslag idag!
Anders Borg och Fredrik Reinfeldt skapade nya moderaterna för att de inte var helt nöjda med moderaternas politik.
Sverige har tagit sig igenom finanskrisen på ett utomordentligt sätt och man jämför med andra länder som Grekland och Storbrittanien, mycket tack vare Moderaterna och våra banker.
Vad gäller skolan ger Moderaterna en möjlighet som tidigare inte funnits, att kunna välja en yrkesutbildning för att kunna jobba direkt efter gymnasiet, istället för att gå igenom en gymnasieutbildning man inte tycker är kul med kassa utgångsbetyg, som man sen när man ev ångrar sig måste plugga upp på Komvux. Moderaterna har ju dessutom inte stängt möjligheten att plugga upp betygen, det är min bror ett levande bevis på."
- Ett utdrag ur en debatt jag läst.

Sedan är det ju bara dessa osäkra, uppmärksamhetskåta individer
som ställer sig emot. Mordhotar, smutskastar och försökerr förlöjliga
andra parti när de egentligen bara smutskastar och förlöjligar sig själva.
Hur kan folk vara så envetet dumma idag?
Tror man helt ärligt på att man gör rätt genom att bete sig och framställa
sig själv som en jävla idiot för att få någon annan att framstå som det?
Och därmed kan man ju faktiskt säga att: Helvete, vad dumma ni är:S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0