Rödgrönt? nejtack

Det är inte rimligt det de sysslar med. Låter bra men är ändå inte rimligt. Jag vill inte betala högre skatt bara för att fler ska kunna gå på bidrag och lalla runt, massinvandring och så vidare. Så högre skatter gör folk fattigare, ska man inte kunna få utbilda sig och leva av det man gjort sig välförtjänt av?  Jag tror inte denna "minoritet" som tjänar bra och sliter livet ur sig känner att det är rättvist att de ska försörja en grupp människor som av olika anledningar vägrar att jobba när de faktiskt kan det. Eller att läkare proppar dem med mediciner de inte behöver med denna s.k mentala hälsan - människor behöver sysselsättning. Inte gå på provtagningar och testa sig fram med olika läkemedel.

För så ser jag det bland de allra flesta arbetslösa ungdomar häromkring, samt bekantskapen. De allra flesta tar droger, dricker, festar och annat destruktivt för de pengar de får från våra skattepengar. Allt de behöver göra är simpla ting som att gå på möten en gång i månaden för att få det de behöver. Eller söka ett jobb de vet att de inte kommer få. Så får de pengar eftersom de "förtjänat" det. Bullshit. Så enkla är reglerna för att få gå på bidrag.

Och det är ju ändå inte allt. Men det är så man känner. Alla är lika mycket värda men samtidigt blir livet inte mer än vad man gör det till. Sverige daddar för mycket med alla dessa lata jävlar. Alla ska anpassa sig till de som gör sämre för sig och så vidare. Alla andra ska anpassa sig till de som inte har något här att göra utan kostar oss bara mer pengar. Systemet kommer bara att bli totalkrossat om man inte slutar fantisera och ta verkligheten för vad den är. Man kan inte rädda alla. Men jag känner att jag  hellre anpassar min ekonomi för folk som verkligen är sjuka. INTE mentalsjukdom som går att behandla såsom ADHD etc. Vad gör de? Sitter hemma, framför sin dator och på helgerna är de ute och super. Och det är på det viset detta daltande ger effekt - folk blir mer sjuka. Min mamma brukar alltid säga åt mig att rycka uppmig om jag mår dåligt, för man blir bara sjukare av det.
Det är så det rödgröna vill att vi ska ha det. Alla har rätt att må dåligt, och de som lyckas hålla sig över ytan ska skämma bort dom. Det är "okej" att vara sjuk. Vad i helvete?! Vadå OKEJ? Det är inte det minsta okej. Alla har rätt att må bra och ha en konstruktiv sysselsättning som man inte har råd med när man går på bidrag. Man har inte råd med ett skit mer än att överleva. Belive me ive been there. I 2-3 månader! Det var förjävligt, men folk väljer att leva så när de får för sig att de inte behöver jobba.

Dock gillar jag hur de tänker när det gäller förbättring av sjukhus och skola. Men hårdare regler hjälper mer än stjälper. Folk behöver en dask i baken i dessa tiden. Det hjälper absolut INGEN att man tycker synd om dem och bara ger och ger. Det är så folk fastnar och inte tar sig vidare i livet och det är bara fakta.

Så vad tänker man när man röstar rödgrönt? jag hade gärna gjort det om det inte såg ut som det gör tack vare deras styre. Reglerna måste bli hårdare, man kan inte bara gå hemma om man inte är riktigt sjuk. Det är för lätt idag. Det är så att folk inte ens skäms för det längre! Som sagt så betalar jag hellre för någon som verkligen behöver det. Medan en annan sitter hemma och spelr dataspel och får all sin hyra betald etc i månaden, så sitter en annan med hjärnskada utan att ha rätt till rehabilitering och vård.  Och hur i helvete kommer det si


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0