Så jag är inte engagerad?

Skrattar fan högljutt åt denna självutnämnda guden
att jag inte är en engagerad hundägare eller försvarare gällande
kamphundshysterin för att jag inte orkade leta igenom hans sida
efter en länk till aftonbladet, för en artikel gällande ämnet?

Det jag gör är inte att leta artiklar i tidningar som aftonbladet.
Den tidningen, likaså expressen, skriver mestadels en massa jävla rappakalja ändå.
Det folk behöver läsa är böcker, se dokumentärer, lära av praktiken - att öppna sig.
En artikel upplyser en otroligt liten del som ändå inte vänder tvivlarens åsikter!
En artikel upplyser inte ett jävla skit, mer än att säga emot det tidigare 10tals artiklar
som nedvärderar och svärtar ner kamphundsraser och dess ägare. Som tidningen själv
valt att publicera. I artikeln stod inte en ursäkt eller att de tar tillbaka det som de tidigare
har hängt ut. Det där är bara dumheter som de kastat ihop i en mixer för att hundägare ska sluta gnälla.

Ingenting annat.

Det jag gör istället, är att utbilda mig och det är fan inte enkelt. Det gäller att göra det till en hel
jävla livsstil, som jag trivs med förstås. Det är en historia, näringsvetenskap, träning, psykologi - hela den biten.
Det har ingenting med att göra med att gå ut i tidningar. Utan jag utbildar mig själv och dom jag möter.
Sen är det så in åt helvete löjligt att påstå att jag inte är engagerad bara för jag inte förvandlas av
en tornado av skriverier, för jag har helt enkelt sluta läsa det. Eftersom informationen och allt som står inte stämmer överens med verkligheten iallafall. Hur det egentligen är, då är det ingen idé förjag ödslar inte
tid på skit som inte stämmer. Ett gäng dumma, outbildade idioter som provocerar och svärtar ner.
Media ger ingenting och det vet de flesta. Skulle man ställa mig på podiet och tala ut för folk, visa, hålla föredrag så skulle jag få fram exakt det som är rätt. Utan att missa något.

Det är utbildning och engagemang, inte att läsa en tidning och fisa över vad som står och inte. Artikeln var förvisso bra, men inte tillräckligt. Allt är jävligt enkelt egentligen när det gäller frågor och debatter om detta.
Här, alla får varsina böcker, några utbildande DVDfilmer medd dokumentärer för de som inte orkar läsa.. sedan ta med dem ut på en ranch, besöka oss SERIÖSA OCH ENGAGERADE hundägare med denna ras och sedan bilda en uppfattning.


Man kan säga mycket om vad man i över ett drag tycker om raserna. De är snälla, de är vad de bättre ryktena säger. Men det finns fortfarande så mycket mer än så. Psykologin, vetskapen om vad hundarna behöver i näringsväg, fysisk träning, om vad de faktiskt är skapta för och hur man tar hänsyn till det. Dessa hundar kräver mer än den vanliga sällskapshunden just för var de kommer ifrån.

Mycket, väldigt mycket spelar in. Och jag måste säga att de som äger starka hundar som mastiffer, bulldogs, staffordshire ( av de olika typerna ) och terriers ETC är bättre hundägare, när de vet vad de håller på med.
De är också bättre som människor, eftersom dessa hundar just är bättre än människor så det reflekteras i ägaren likaså hunden. Man kan säga hur mycket som helst, detta är min personliga åsikt.

Så media kan säga vad de vill, för eller emot, men de ger ändå ingen kunskap mer än tippen på isberget. Om ens det.

Kommentarer
Postat av: Jaqueline- Elias mamma.

Heja liz! du är ju bästa hundmami´n det vet alla. stå på dej :)

2010-09-14 @ 15:46:47
URL: http://morsanjackie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0