Världen<3

Nu har det kommit ett nytt torrfoder på marknaden
som faktiskt kan mäta sig med färskfoder!

Profine!
http://www.profinepet.com/se/for-min-hund/2/index.html

Det innehåller inget av det hunden inte behöver. Som de allra
flesta torrfoder gör som endast luras.
Kolhydraten som tillsatts är potatis.
Tomat för vitaminer etc etc.

Sedan är varje diet anpassad till åldern och storleken på din hund.
Hur bra låter inte det?

Färskfoder är ganska krångligt att hantera eftersom hållbarheten utanför frysboxen
är kortlivad. ( det löser jag med matlådor, det ger lite burkmatskänsla! )
Så för den som vill ha något som är komplett och pålitligt, kör med profine!
3kgs påse kostar 125kronor ( ungefärt pris på det ni säkert lägger på foder som
påstår sig vara bra som pro plan och royal canin, fast här är det bra skit, kolla hemsidan! )

Jag fick ett smakprov från jump in ridsport här i eskilstuna där jag köper mitt foder.
Så jag slog till på en apport-hantel till vincent.
½kg tung ungefär. Lätt trä.

Så vi tog en joggingrunda medan han bar den, i hundhagen som är tillräckligt stor
för motionslekar!
Sedan lekte han med två schäfrar, det gick faktiskt bra:)

Nu sitter jag oich micky och myser framför tvn, vincent sover sött.
Han har varit urpigg hela dagen, såå nu är han väl uttröttad;)

heöj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0